Primary Object: Give Hell To "Charlie" |
• To πρώτο μέρος (intro) μπορείτε να το διαβάσετε εδώ
• Το δεύτερο μέρος (part 2) μπορείτενα το διαβάσετε εδώ
• Το τρίτο μέρος (part 3) μπορείτε να το διαβάσετε εδώ
• Το δεύτερο μέρος (part 2) μπορείτενα το διαβάσετε εδώ
• Το τρίτο μέρος (part 3) μπορείτε να το διαβάσετε εδώ
Στο έκτο μέρος του αφιερώματος μπαίνουμε σε έναν νέο κύκλο παρουσιάζοντας πιο action oriented ταινίες για τον πόλεμο των 10.000 ημερών...All Guns Blazing...
The Green Berets (1968)
So you don't believe in glory. And heroes are out of style. And they don't blow bugles anymore. So take another look at the special forces in a special kind of hell! |
Πρώτη ταινία για τον νέο κύκλο του αφιερώματος δεν θα μπορούσε να είναι άλλη από τo «The Green Berets» του 1968 με πρωταγωνιστή τον «Δούκα» John Wayne.
Μια ταινία που είναι η μοναδική, που ασχολείται με τον πόλεμο στο Βιετνάμ και μπαίνει στο κόπο να παρουσιάσει ένα κομμάτι του γεωπολιτικού παιχνιδιού που έπαιζαν τότε τα κόκκινα καθεστώτα, κυρίως του Κρεμλίνου αλλά και του Πεκίνου (Περισσότερα στο intro κομμάτι του αφιερώματος) και να δώσει μια εξήγηση για ποιο λόγο πρέπει να υπάρξει δυναμική αντίδραση στην επεκτατικότητα του ανατολικού μπλοκ, το οποίο είχε ξεσαλώσει κυριολεκτικά θέλοντας να επιβάλει τη μιζέρια του και σε άλλους με το ζόρι σε κάθε μεριά του πλανήτη.
Το «The Green Berets» είναι η μοναδική pro-war ταινία που γυρίστηκε ποτέ για το Βιετνάμ και μάλιστα κυκλοφόρησε το 1968 στο αποκορύφωμα του Tet Offensive.
Επίσης η ταινία κυκλοφόρησε την ίδια ώρα που ήδη είχαν αρχίσει να πιάνουν για τα καλά τόπο οι «σπόροι» του anti-war movement στις States...με αποτέλεσμα να μην τύχει «θερμής» υποδοχής από τύπους π.χ σαν την Jane Fonda, που την είδε δει μεταξύ άλλων και δικηγόρος του Ho Chi Minh κερδίζοντας μάλιστα με τα "τούβλα" που πέταγε, το προσωνύμιο "Hanoi Jane". (Αλήθεια θα έμπαινε ποτέ στο κόπο ακόμα και τώρα στα 70 φευγα της, να αφήσει όλες τις ελευθερίες της για να πάει να μείνει μόνιμα στα τελευταία κόκκινα καθεστώτα που έχουν απομείνει? Απλή μα πάρα πολύ απλή, σίγουρα η ερώτηση αλλά θα χε ενδιαφέρον ρε γαμώτο...)
Μιλώντας για «σπόρους» λοιπόν, επειδή ο «Δούκας» έβλεπε την «μεγάλη εικόνα» σε αντίθεση με άλλους, αποφάσισε να χτυπήσει όταν το σίδερο είναι καυτό, κυνηγώντας να κάνει με κάθε κόστος αυτή την ταινία ώστε να δείξει πως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά, μιας και το γεωπολιτικό παιχνίδι που βρισκόταν σε πλήρη εξέλιξη με την επεκτακτικότητα του ανατολικού μπλοκ και πως παιζόντουσαν πολλά περισσότερα από όσα νόμιζαν κάποιοι στις ζούγκλες του Βιετνάμ. Κάτι που δυστυχώς καμία άλλη ταινία δεν έχει μπει στο κόπο να το αναφέρει, κάτι που το «Green Berets» έκανε έστω και περιληπτικά (σ.σ έστω και «άτσαλα») ώστε να δώσει μεγαλύτερη βάση στον entertainment factor που δεν είναι άλλος από bad-ass motherfuckin’ action and bravado.
Τhe Story: Ο Col. Mike Kirby (John Wayne) επιλέγει δύο επίλεκτες ομάδες «Green Berets» για μια επικίνδυνη αποστολή στις ζούγκλες του Βιετνάμ. Πρώτος στόχος είναι να βοηθήσουν τις δυνάμεις του Νότιου Βιετνάμ να αποθήσουν τις δυνάμεις των V.C και του N.V.A (North Vietnamese Army) από το να καταλάβουν ένα στρατόπεδο και δεύτερος στόχος να γίνει πετυχημένα η απαγωγή ενός στρατηγού των N.V.A. Tαυτόχρονα όμως, ο Col. Kirby πρέπει να παρέχει κάθε διευκόλυνση σε έναν δημοσιογράφο που στέλνεται μαζί με την μονάδα ώστε να καλύψει την δράση των «Green Berets» στο Βιετνάμ. Δημοσιογράφος ο οποίος έχει μια άλλη οπτική των πραγμάτων...
Εν κατακλείδι: Σε ένα timing που ήταν απαγορευτικό για μια action/war epic ταινία με το θέμα που ήταν το νο1 θέμα στην επικαιρότητα, με την κοινή γνώμη να έχει αντίθετες απόψεις για αυτό, η κίνηση να πραγματοποιηθεί η παραγωγή της, από τον «Δούκα» μπορεί να χαρακτηριστεί μόνο ως αρχιδάτη.
Μάλιστα το point of view της ταινίας σε αντίθεση με τότε, δικαιώνεται πανηγυρικά μετά από τόσα χρόνια, καθώς μπορεί να είναι ένα action/war επος με ίδια και απαράλλακτη τη συνταγή των αντίστοιχων ταινιών του Β’ Παγκοσμίου πολέμου, αλλά ανάμεσα στις ταινίες του προηγούμενου κύκλου που αγνόησαν την γενοκτονιακή δράση των V.C και των Eρυθρών Χμερ στην ευρύτερη περιοχή της πάλαι ποτέ «Ινδοκίνας» καθώς επίσης και τα γεωπολιτικά παιχνίδια του ανατολικού μπλοκ και τα παγκόσμια πολιτικά δεδομένα της περιόδου, το Green Berets έχει καταφέρει να τα παρουσιάσει. Έστω και επιγραμματικά έστω ίσως και άτσαλα.
Αλλά το «άτσαλα» θα μπορούσε να ειπωθεί και για τις ταινίες του προηγούμενου κύκλου του αφιερώματος. Άnyway... they are only movies. Τα «What if» είναι δεδομένα πολλά, όπως είναι επίσης και τα «Points Of View». Όμως πάνω από όλα, κυρίως πάνω από όλα, δεδομένη είναι η απόλυτη ελευθερία έκφρασης που επιτρέπει όλα τα παραπάνω στον χώρο των ταινιών στην άλλη μεριά του Ατλαντικού και φυσικά αυτή η ελευθερία δεν συναντάται και δεν περιορίζεται μόνο σε αυτό το χώρο...
Όσο αφορά την ταινία αυτή καθ’ αυτή...Το τρέιλερ αδικεί την ταινία και απορρώ πραγματικά ποιος έδωσε το «ο.κ» από το στούντιο για τόσο κακό τρέιλερ. Η ταινία είναι γεμάτη από big staged μάχες-υπερπαραγωγή και με έναν John Wayne να είναι τι άλλο? Ο John Wayne, ένας από τους ανθρώπους που όρισαν τα blueprints, του Bad-Ass Motherfucker. Βottom line: Kλασσικό Action-War Epic. Bad Ass Aproved!
Fun Fact 1: Το «The Green Berets» είναι ελαφρά βασισμένο στο best seller βιβλίο του Robin Moore ο οποίος βρέθηκε δίπλα σε μια μονάδα επίλεκτων στις επιχειρήσεις της στις ζούγκλες του Βιετνάμ το 1963, πολύ πριν γίνει το escalation of the war…
Fun Fact 2: Τα «Green Berets» ή αλλιώς Special Forces, στο στρατιωτικό σώμα των Η.Π.Α αναλαμβάνουν συνήθως αποστολές «warrior-diplomat» με στόχο την εκπαίδευση και την οργάνωση indigenous ομάδων, ενώ φυσικά αναλαμβάνουν να φέρους εις πέρας επιθέσεις (guerrilla warfare) behind enemy lines κτλ, κτλ.
Fun Fact 3: Ο χαρακτήρας που ενσαρκώνει ο John Wayne, είναι βασισμένος όπως και στο βιβλίο, επάνω στον Φινλανδικής καταγωγής Lauri Törni ο οποίος είχε πολεμήσει κόντρα στις Σοβιετικές στρατιές στον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο και μετέπειτα βρέθηκε στις Η.Π.Α όπου ακολούθησε και πάλι στρατιωτική καριέρα. Ο Torni ή Larry Thorne το 1965 ανακυρήχθηκε Missing In Action καθώς το ελικόπτερο που επέβαινε έπεσε στο Βιετνάμ. Το 1999 βρέθηκε η σωρός του και ταυτοποιήθηκε με την μέθοδο DNA τρία ή τέσσερα χρόνια μετά, αν δεν με απατά η μνήμη μου.
Fun Fact 4: Η μάχη που εξελίσεται στο δεύτερο μισό της ταινίας είναι ελαφρά βασισμένη στην πραγματική μάχη του Nam Dong που έγινε στις 6 Ιουλίου του 1964.
Fun Fact 5: Ο John Wayne έχει σκηνοθετικό credit στην ταινία, αλλά μαζί με τον Ray Kellong. Αυτό επιβλήθηκε από το στούντιο καθώς δεν ήθελαν τον Wayne να αναλάβει μόνος του την σκηνοθεσία, όπως έκανε πιο πριν με το «Alamo».
Fun Fact 6: Λόγω της τότε λογικής για την εποχή, έλλειψης σε weapon replicas του ΑΚ-47 που οι Σοβιετικοί εξόπλιζαν τους V.C, στην ταινία οι V.C κρατούν μη αυτόματα όπλα, μιας και σε καμία αποθήκη weapon props δεν υπήρχαν αρκετά για να χρησιμοποιηθούν στην ταινία.
Fun Fact 7: Εκτός άλλων, η ταινία δέχεται «πυρά» λόγω της απεικόνισης πεύκων στο περιβάλλον του Βιετνάμ κάτι που φυσικά έρχεται σε αντίθεση με τις ζούγκλες κτλ. Όμως παρά το γεγονός πως δεν συναντώνται τέτοια δέντρα στη περιοχή, η ερημική έκταση, που θυμίζει εντελώς άλλο κλίμα ανάμεσα στο Phan Tiet και την Nha Trang, είναι υπαρκτή και έχει κάποιες ομοιότητες με το κλίμα, το έδαφος κτλ που εμφανίζονται στην ταινία, η οποία γυρίστηκε στο Fort Benning και στην ευρύτερη περιοχή της πολιτείας της Georgia και ίσως για αυτό επιλέχθηκε η συγκεκριμένη τοποθεσία, μιας και ενα film crew στην Ασία εκείνη την εποχή θα ήταν άκρως επικίνδυνο...Με δεδομένο μάλιστα πως οι Φιλιππίνες που ντουμπλάρουν τις ζούγκλες του Βιετνάμ στο 99% των ταινιών εκείνη την εποχή ήταν και αυτές μπλεγμένες στον πόλεμο κόντρα στους V.C.
Fun Fact 8: Στο τέλος της ταινίας υπάρχει ένα πλάνο σε παραλία όπου o ήλιος δύει από την μεριά που δεν θα έπρεπε να δύει μιας και το Βιετνάμ δεν έχει δυτική ακτή. Όμως η αλήθεια είναι λίγο διαφορετική καθώς το Βιετνάμ διαθέτει δυτική ακτή, αλλά πάρα πολύ μικρή με αποτέλεσμα η κοινή αντίληψη να λέει πως δεν διαθέτει τέτοια. Αλλά ακόμα και να μην είχε...Σημειώστε αυτό: Το δικαίωμα σε Artistic Licence δεν το έχουν μόνο οι κουραδοψευτοκουλτουρέ ταινίες …Οπότε suck my balls and suck' em good.
Μέχρι το επόμενο part…στο οποίο θα παρουσιαστούν δύο ταινίες αντί για μία όπως σε αυτό, stay tuned and always bad assed.
Music Encore:Omen/Battle Cry, Jag Panzer/Warfare, Metal Church/Start The Fire, Overkill/Wrecking Crew
Easter Egg...
Bad Ass Movies Blog is approved by Cyrus...
Can you dig it?
Bad Ass Movies Blog is approved by Cyrus...
Can you dig it?
κάτι χρωστάς σε πορνοαφιέρωμα αν θυμάμαι καλά....
ReplyDeleteΚαλά θα περιμένεις γουλβεριν...Οσο τρεχει αυτό δεν κάνω τίποτα.
ReplyDeleteνταφακ!
DeleteEΤΣΙ! ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ! την ''αγορασα'' απο το amazon περιμενω να ερθει να το δω.
ReplyDeleteΧα! Ετοιμάσου να "ξεπαραδιαστείς" τότε...στην συνέχεια.
ReplyDelete@Θοδωρής: Το τσαμπουκαλέ σου υφάκι αλλού και όχι εδώ και για αυτό δεν σου πέρασα το μύνημα. Απο κει και πέρα τα 6 συγκεκριμένα ποστ ξεκίνησαν ως αντίδραση σε ορισμένα "τσιτάτα" και "αντιλήψεις" που δυστυχώς κυκλοφορούν, αλλά ευτυχώς τα βλέπει όμως η πραγματικότητα και αλλάζει πεζοδρόμιο. Οπότε μην "χάνεσαι" και μην ζορίζεσαι ιδιαίτερα με το ανατολικό μπλοκ. Hint: Δεν υπάρχει πλέον και ησυχάσαμε. Τέλος το αφιέρωμα έμεινε ανολοκλήρωτο γιατί, δεν υπάρχει γιατί. Απλά έμεινε έτσι.
ReplyDeleteΕ τότε χαραμίζεσαι ρε φίλε, θα έπρεπε να γράφεις στους NY Times.
ReplyDeleteΚαι για μια στιγμή απόρησα αν σέρφαρα στο badass movies ή στο σάιτ της Νέας Δημοκρατίας. Βασικά αφού γουστάρεις τόσο πολύ τον καπιταλισμό και μας προτείνεις εμάς να πάμε να μείνουμε στην Β.Κορέα γιατί δεν πας να μείνεις κι εσύ στην Αμερική που τόσο θαυμάζεις ? Να φας στη μάπα όσο καπιταλισμό γουστάρεις και ,που ξέρεις, μπορεί εκεί να σου κάτσει η καλή και να γίνεις πλούσιος μια μέρα. Ένας νεοφιλελές λιγότερος. Άλλωστε εδώ τα έχει γαμήσει όλα η ''αριστερά'' (αριστερά να φανταστώ εννοείς το πασόκ ?χαχαχχαχαχαχα)
Από εκεί κι έπειτα, όταν έχεις κατεβάσει του κόσμου τα καντήλια στο άρθρο σου δεν περίμενες πως θα υπάρξει και αντίλογος ? Ανεβάζεις μόνο τα μηνύματα που σου γλύφουν τα παπάρια (ουυυυ σνέικ είσαι μορφάρα ρε συ, χώστα κι άλλο στους λοβοτομημένους τους αριστερούληδες, yo!) ? Μου αρέσει που καθόμαστε και συζητάμε για ελευθερία του λόγου ξέρω γω.
Τέσπα, καλή συνέχεια, δεν έχω κάτι με τις πολιτικές πεποιθήσεις του καθενός, απλά μετά την 100η μπηχτή ένιωσα να μου γίνονται λίγο τσουρέκια, αν αυτός ήταν ο σκοπός σου κι όχι το αφιέρωμα καθαυτό, τότε τον πέτυχες, τα συγχαρητήρια μου. Το blog σου το παρακολουθώ καιρό και θα συνεχίσω να το παρακολουθώ καθαρά για ''σινελατρικούς'' λόγους και όπου κρίνω σκόπιμο θα πετάγομαι σαν την πούτσα, έτσι είμαι εγώ σόρυ.
Κι ό,τι δεν σε χαλάει το εγκρίνεις. Peace.
Τελικά εντάξει ζορίζεσαι και φαίνεται, λυπάμαι όμως δεν μπορώ να κάνω κάτι για αυτό. Αφού όπως λες ΣΑΣ προτείνω και αφού συμπεριλαμβάνεις αυτομάτως και τον εαυτό σου στο λάκο με τα κωλοδάκτυλα, ακόμα και μετά την 100η μπηχτή, τότε τον πέτυχα τον έναν από τους δύο σκοπούς μου. Αλλά αφού θες να συνταχθείς με τον λάκο, it's not my problem. Πάντως μην φαντάζεσαι όσα φαντάζεσαι, αν ήταν "Πάμε στοιχήμα" οι εμπνεύσεις σου, θα σουν ήδη μέσα στο κουβά. Όσο για την προτροπή σου, been there done that και ξέρεις κάτι; Ήταν υπέροχα. Πάντως μην παίρνεις και όρκο πως δεν έχεις "θέμα" με τις πεποιθήσεις του καθενός, φάνηκε άλλωστε, αλλά δεν χρειάζεται να το συνεχίσω. Όσο για το μπλόγκι; Διάβαζε ελεύθερα και ας πετάγεσαι σαν πούτσα, αλλά επειδή εδώ με τους αναγνώστες (ντόπιους και ξένους) έχω άλλη επαφή, με το "καλημέρα" πέταγμα πούτσας και υφάκι δεν γουστάρω, διότι εδώ είναι το "διαδικτυακό μου σπίτι" και αφού ισχύριζεσαι πως "διαβάζεις καιρό" δυστυχώς πιάστηκες αδιάβαστος. Τέσπα δεν μπορώ να στο πω πιο απλά και δεν έχει και νόημα να το πω πιο σύνθετα, αν κατάλαβες έχει καλώς, αν όχι λυπάμαι δεν μπορώ να κάνω κάτι επίσης και please spare me το κακοστημένο"guilt trip" περί "ελευθερίας", το γιατί δεν στο πέρασα, μόλις στο εξήγησα. Αν είχα άλλο "θέμα" θα σε εξαφάνιζα αλα Στάζι ή γκεστάπο (take your pick) και δεν θα σου απαντούσα ώστε να το δεις και να ρίξεις follow up, κατανοητό νομίζω και κάπου εδώ βάζω τελεία και δεν χρειάζεται να επανέλθω, τουλάχιστον στο comment section.
DeleteΑχά, καλή φάση, δηλαδή όσοι τυχαίνει να είμαστε αριστερών πεποιθήσεων αλλά να γουστάρουμε και καμιά β-μουβίλα που και που και όχι μόνο την κουλτούρα της mosfilm πρέπει να τουμπεκιαζόμαστε ή να απαντάμε με το σις και με το σας όταν σε πιάνει το παραλήρημα (γιατί τουλάχιστον στο συγκεκριμένο θέμα εμένα για παραλήρημα μου φάνηκε)
ReplyDeleteπολιτική κουβέντα ανοίγεις οπότε θα έπρεπε να περιμένεις το ενδεχόμενο κάποιοι να διαφωνούν
καλώς ή κακώς οι πολιτικές κουβέντες ,ειδικά ανάμεσα σε άτομα που διαφωνούν, έτσι γίνονται, όχι με τσάι και βουτήματα
κατά τα άλλα έχω την εντύπωση πως παίζεις λιγάκι με τις λέξεις, αλλά μπορεί να λέω και μαλακίες, δεν είμαι και τόσο έξυπνος όσο θέλω να λέω
anyway, ας μην το κάνουμε κοβα εδώ μέσα, δεν θα το ήθελες κι εσύ νομίζω
δικό σου είναι το blog, εσύ βάζεις τους κανόνες και όντως δεν υπάρχει λόγος να επανέλθεις
Καλό βράδυ.
Τελικά έχω ένα κακό. Ορισμένες φορές δεν κρατάω τις υποσχέσεις μου. Ενώ κατάλαβες πολύ καλά (νομίζω) γιατί και πως δεν ισχύει ούτε το ένα ούτε το άλλο, προσπαθείς να παίξεις και το «χαρτί» της victim-ματοποιήσης του «κατατρεγμένου αριστερού». Δυστυχώς έχει παλιώσει εδώ και δεκαετίες και κουράζει. Κοινώς δεν πείθει. Μόνο για τις εντυπώσεις και την δημιουργία τους άντε και για την τιμή...των όπλων, αλλά εντάξει, είναι γνωστό πως το χούι δεν κόβεται εύκολα, δεν είναι και κάτι που δεν έχω ξαναδεί άλλωστε, οπότε same old same old. Αφού νιώθεις την ανάγκη να υπερασπιστείς όντως λοβοτομημένους «αριστερούς» που όπως και άλλα τάργκετ γκρουπ πάσχουν από σύνδρομο καταδίωξης με το Χόλιγουντ, είτε μιλάνε για το Μέρι Πόπινς είτε για το We Where Soldiers, και τοποθετείς τον εαυτό σου μέσα σε αυτούς τους συγκεκριμένους, στο ξαναείπα it’s not my problem, αλλά όλοδικο σου. Μια επαλήθευση είναι για μένα και τίποτα άλλο. Οπότε, «παραλλήρημα»; Ηardly...Βλέπεις, εγώ δεν ένιωσα ποτέ την ανάγκη να μπω σε αίθουσα προβολής με ένα τσούρμο και να φωνάξω πολιτικά συνθήματα και να την διακόψω, όπως έχουν κάνει ορισμένοι από αυτούς που τους απευθύνω τον λάκο με τα κωλοδάχτυλα, ούτε φυσικά να τραμπουκίσω ιδιοκτήτη βιντεοκλαμπ με αφορμή ένα πόστερ ταινίας στη βιτρίνα.
DeleteΠάντως έχεις πολύ...ενδιαφέρουσα άποψη περί «κουβέντας», έτσι όπως την διατύπωσες την δεδομένη στιγμή. Ειδικά όπως περιγράφεις τον σωστό τρόπο του «πως πρέπει να γίνεται». Το μόνο λογικό επακόλουθο που μένει δηλαδή αν πάρεις αυτό τον δρόμο, είναι σκηνές τραμπουκισμού. Και μιας και συνεχώς γράφεις στο πλυθηντικό («μας», «όσοι είμαστε) και άρα εκπροσωπείς κάποιους, σε αντίθεση με μένα που εκπροσωπώ, well...μόνο εμένα, μου φαίνεται πως τελικά σε μια οποιαδήποτε «κουβέντα» κάποιου με αυτούς τους κάποιους, με κάποια διαφωνία, μιλάει τελικά η μέθοδος πεζοδρομίου, κάτι που και πάλι δεν μου προξενεί κάποια εντύπωση. Είναι άλλωστε γνωστό το γνώρισμα της μεθόδου αυτής στο συγκεκριμένο (και όχι μόνο σε αυτό) «φάσμα» πεποιθήσεων. Για άλλη μια φορά λυπάμαι, αλλά προτιμώ το «τακτ» έστω και έντονα καυστικό και κάνα έξτρα μπισκοτάκι, άμα υπάρχει, εφόσον δεν υφίσταται πλήρες communication breakdown (όπως έχει γίνει και σε άλλα ποστ στο παρελθόν), ώστε να μην μπω καν στη διαδικασία να ασχοληθώ.
Όσο για την εντύπωση, σωστά την έχεις, αν δεν εννοείς κάτι άλλο, παίζω αρκετά και έχω πολλές «αναγνώσεις» αρκετά συχνά, διαλέγεις και παίρνεις ένα πράγμα. Τέλος, όντως εδώ δεν θα το κάνουμε κομματική οργάνωση βάσης του κκε, αν ποτέ γίνει κολλεκτίβα η Google (που ευτυχώς δεν θα γίνει ποτέ), που με φιλοξενεί, τότε δεν θα χρειάζεται να βάζω εγώ τους κανόνες και τα θέματα, μέχρι τότε (λέμε τώρα) που εγώ θα βρίσκομαι λόγω διαφωνίας σε κάνα κέντρο «αναμόρφωσης», σε ευχαριστώ που μου αναγνωρίζεις το δικαίωμα στην ιδιοκτησία. Ήταν εξαιρετικά γενναιώδωρο εκ μέρους σου και με αυτή τη χαρούμενη νότα κλείνει το όλο θέμα και απο κει και πέρα υπάρχουν και τα μέιλ. Καλή σου μέρα.