Social Icons

Wednesday, January 25, 2012

Aς σταματήσει το δούλεμα επιτέλους...με τον Αγγελόπουλο...

Τι υπνοστεντόν και μαλακίες...Δες Αγγελόπουλο...


Το δούλεμα σε αυτή τη χώρα βασιλεύει και αυτό το ξέρουν μέχρι και πέτρες...

Αλλά αυτό που έχει ξεκινήσει από χθες το βράδι πάει πολύ και τα νεύρα μου έχουν χτυπήσει κόκκινο.


Τι εννοώ? Πέθανε ο Αγγελόπουλος και άρχισαν να μας πρήζουν το πούτσο με το ποσο "σπουδαίος" και πόσο "σούπερ ήταν". Καταρχάς κρίμα που πέθανε με αυτό το τρόπο (τροχαίο σε γυρίσματα ταινίας) αλλά κάποια στιγμή πρέπει να ειπωθούν μερικά πράγματα γιατί το θέμα έχει γαμηθεί εντελώς. Τόσα  χρόνια αν τολμούσες να πεις το τι γίνεται στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και τις ταρζανιές του Αγγελόπουλου και των άλλων έπεφτες στη πυρά.

Τώρα που πέθανε πάλι στη πυράΧ2. Έ όχι είναι καιρός να ακουστεί και η άλλη άποψη γιατί αρκετά μας πρήξατε τα αρχίδια με το πόσο δήθεν "σπουδαίος" ήταν.  Σπουδαίος σε αποστειρωμένο μη ανταγωνιστικό περιβάλλον και σε αποστειρωμένες επιτροπές δεν λέγεσαι, τον κώλο σου να χτυπάς κάτω, όσο και να σου λένε το αντίθετο μια χούφτα πυροβολημένων στον εγκέφαλο, προσπαθώντας να παραχαράξουν την πραγματικότητα.

Σίγουρα για το "κοινό" του είναι κάτι σαν ιερή αγελάδα στα σκατωμένα νερά του Γάγγη στην Ινδία, αλλά όλοι εμείς οι υπόλοιποι (η γαμημένη πλειοψηφία) τι φταίμε? Αλήθεια κατάλαβε ποτέ κανείς σας προς τι τόσος "ντόρος" για τις ταινίες του συγκεκριμένου? Μιλάμε για το απόλυτο βασανιστήριο. In fact αν θέλετε να εκδικηθείτε κάποιον δέστε τον σε ένα δωμάτιο και βάλτε του back 2 back τις ταινίες του αποθανόντα. Δεν θα αργήσει η ώρα που θα φωνάζει για έλεος και θα λέει πως θα κάνει οτιδήποτε για να γλυτώσει το μαρτύριο...Ναι ακόμα και να ντυθεί τραβέλι και να βγει για πιάτσα σε Truck Stop στο Texas…

Και εντάξει γαμήστε τις ταινίες όποιος θέλει τις βλέπει και όποιος θέλει μπορεί να κάθεται και να τραβάει μαλακία με αυτές επειδή να πούμε είναι και πολύ "κουλτούρα"...

Το θέμα μου είναι πιο σοβαρό από το αν οι ταινίες του βλέπονται ή όχι. (Που δεν βλέπονται).

Θα βγει επιτέλους κάποιος να πει από αυτούς που μας πρήζει το πούτσο και τα αρχίδια με το «μεγαλείο» του Αγγελόπουλου πως αυτός και η υπόλοιπη «παρέα» που λυμαίνεται το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου έχουν καταστήσει ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ την εγχώρια κινηματογραφική παραγωγή σε ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΠΟΣΟΣΤΟ?

Για να το κάνω πιο λιανά...

Από το 1975 περίπου και έπειτα, πλην ελαχίστων παραδειγμάτων, οι ταινίες στην Ελλάδα γύρισαν απότομα σε μια ακατανόητη μαυρίλα και μουντάδα σε μια ΔΗΘΕΝ «αρτιστικ κουλτούρα» πασπαλισμένη από «αριστερές» οπτικές. Και τι έγινε θα μου πείτε, αφού ο καθένας βρίσκει λεφτά και τις κάνει και αμα παέι καλά πήγε. Έλα όμως που δεν είναι έτσι.

Στην Ελλάδα υπήρξαν και υπάρχουν τρεις τρόποι για να κάνεις ταινία. Α) Κρατική χρηματοδότηση Β) Ιδιωτική χρηματοδότηση aka λέγε με παραγωγό-εταιρεία Γ) Να τα βάλεις μόνος σου.  

Ο «μέγιστος» Αγγελόπουλος και το υπόλοιπο «παρεάκι» τι κάνει λοιπόν? Μονοπωλεί εδώ και χρόνια τα φράγκα και τις επιχορηγήσεις από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου κάνοντας «ταινίες»  μη αφήνοντας χώρο σε κανέναν άλλον να λάβει, μιας και η ιδιωτική πρωτοβουλία με το πέρασμα των ετών είναι μηδενική και ενδιαφέρεται μόνο για σίγουρες συνταγές όπως η χαζοκωμωδίες με τηλεοπτικούς «αστέρες» (σ.σ αυτό είναι άλλο πονεμένο κεφάλαιο).

Και για να γίνω ακόμα πιο σαφής εδώ και 30 χρόνια μέχρι σήμερα τα λεφτά τα παίρνουν οι ίδιοι και οι ίδιοι. Ο Αγγελόπουλος, ο Βούλγαρης, η κόρη του Βούλγαρη, ο γιος του Βούλγαρη και πάει λέγοντας. Για να κάνουν τι? Πείτε μου να κάνουν τι? Ταινίες που ποτέ δεν έφεραν πίσω ούτε καν τα έξοδα τους? Πάμε καλά ρε? Με τα δικά μου λεφτά "τέχνη"? 

Και σαν να μην έφτανε αυτό, οι «ταινίες» αυτές ποτέ δεν έβγαιναν για να σταθούν σε συνθήκες κανονικού ανταγωνισμού όπως όλες οι άλλες (διανομή, wide release κτλ). Διότι στο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ κόσμο όταν κάποιος χρηματοδοτεί μια ταινία, είτε είναι κράτος, είτε είναι ιδιώτης, περιμένει ένα πράμα όταν δίνει το πράσινο φως. Να πάρει τα γαμημένα τα λεφτά του πίσω και να βγάλει κέρδος. Και με το κέρδος να χρηματοδοτήσει την επόμενη ταινία. Και την επόμενη. Και την επόμενη.

Όμως εδώ δεν είναι πραγματικός κόσμος και πραγματικές συνθήκες ανταγωνισμού...Δυστυχώς και για αυτό φταίει και το παρεάκι αλλά και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και αυτοί που το ελέγχουν. Ποτέ δεν έφεραν φράγκα πίσω στα ταμεία. Αυτή είναι η αλήθεια. Και συνέχισαν και συνέχιζουν να χρηματοδοτούν «αρτιστικ» παπαριές και να χάνουν χρήμα και να τραβάνε συνέχεια νέα κεφάλαια από τον κρατικό προυπολογισμό (δικά μου και δικά σας).

Με τα λεφτά μου και τα λεφτά σας έκανε και κάνει λοιπόν, το κομμάτι της το «αρτιστικ» παρεάκι. Και κανείς δεν έχει βρεθεί να πει «Επ! Τι γίνεται εδώ ρε μαλάκες! Τα λεφτά των άλλων τα βάζετε σε ταινίες, που σας βάζουν ''μέσα'' σαν οργανισμό? Πάτε καλά ρε? Ο ρόλος σας είναι να δίνετε ευκαιρίες και σε νέους και να βγάζετε και κάνα φράγκο για να μην χρειάζεται συνέχεια να σας τσοντάρει ο λαός!»

Και μην μου πει κανείς τώρα "Ε! αφού τα δίνουν χαζοί είναι να μην τα πάρουν"? Ναι ρε δεν είναι σωστό, γιατί με κάποιο "μαγικό" τρόπο τα παίρνουν οι ίδιοι και οι ίδιοι. Να πάνε να κόψουν το κώλο τους να βρουν λεφτά από αλλού και να κάνουν τις μαλακίες τους. Όχι εις βάρος μου. 30 χρόνια τώρα δεν υπάρχει ρε τίποτα του Ε.Κ.Κ που να έχει φέρει κέρδη  ξυπνάτε!

Εγώ και εσύ τι φταίμε να πληρώνουμε τα κερατιάτικα του Αγγελόπουλου που ήθελε να χτίσει ολόκληρο χωρό στα γυρίσματα του «Λιβάδι που δακρύζει» με αποτέλεσμα να παίρνει και να παίρνει κονδύλια και φράγκα?

Και δεν φτάνει που ήταν κρατικοδίαιτος, ζήταγε και τα ρέστα μετά. Όταν του  έκοψαν μια φορά τα φράγκα και το σιγουράκι του ταμείου, άρχισε να ουρλιάζει σαν κατίνα...Ναι ρε σαν Κατίνα έκανε ο «μεγάλος δημιουργός». Και το παιζε κατατρεγμένος και πως δεν τον βοηθά η πολιτεία. Και τι είναι ρε η πολιτεία και το Ελληνικό Δημόσιο? Προφανώς το ανεξάντλητο ταμείο για να βάζεις εσύ και οι όμοιοι σου χέρι και ΠΟΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΤΕ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙ ΚΕΡΔΟΦΟΡΑ ΤΑΙΝΙΑ...

Και η πλάκα είναι πως μόλις του κόψανε το χρήμα έτρεξε και βρήκε κορόιδα, εμ συγνώμη σοβαρούς παραγωγούς ιδιώτες να του χρηματοδοτήσουν καμιά παραγωγή. (Βρήκε από Τουρκία), ενώ παράλληλα τα «έχωνε» στο κακό κράτος δημιουργώντας το προφίλ του κατατρεγμένου Έλληνα «καλλιτέχνη»...Γελάει ο κόσμος πραγματικά. Εμ βέβαια όμως, τόση «αρτιστίκ και αριστερίκ» παπαρολογία που τσαμπουνάς στο τέλος φτάνεις να την πιστεύεις...


Αλήθεια οι ιδιώτες που έβαλαν τα κεφάλαια πόσο ευχαριστημένοι να είναι άραγε από το γεγονός πως ποτέ δεν πήραν πίσω έστω το ποσό που έβαλαν? Αλήθεια έχουν ζητηθεί ευθύνες από αυτούς που έχουν τις καρέκλες στο Ε.Κ.Κ για το γεγονός πως ο οργανισμός ποντάρει συνεχώς σε κουτσά άλογα και χάνει ΣΥΝΕΧΩΣ χρήμα? Αλήθεια έχουν αναρωτηθεί όλοι αυτοί που στο πούτσο του διάολα έχει γίνει ΔΙΑΝΟΜΗ των ταινών αυτών? Έχει αναρωτηθεί κανείς πόσα φράγκα εισπράχθηκαν από δικαιώματα για ανατύπωση και διανομή στο εξωτερικό σε vhs/dvd? Έχει αναρωτηθεί κανεις αν υπήρχαν κέρδη από τις ενοικιάσεις? Έχει αναρωτηθεί κανείς πως στο διάολο γίνεται αυτές οι ταινίες να παίζονται μόνο σε κάτι «αρτιστικομαλακίξ» λέσχες και σινεμά χωρίς εισιτήριο με μοναδικό αντάλλαγμα 5-10 ψωροδεκάρες? Έχει αναρωτηθεί κανείς γιατί ΠΟΤΕ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ ΔΕΝ ΒΓΗΚΑΝ ΣΤΟ «ΡΑΦΙ» ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ?

Έχει αναρωτηθεί κανείς γιατί οι γείτονες Ιταλοί είναι κερδοφόροι είτε κάνουν ιδιωτικές είτε κρατικές παραγωγές? Έχουν αναρωτηθεί γιατί το Channel 4 και το BBC (κρατικά) είναι κερδοφόρα και οι ταινίες τους έχουν κέρδη? Μήπως λέω μήπως οι ταινίες τους σε συντριπτικό ποσοστό είναι ταινίες που θα βγουν στο στίβο του πραγματικού ανταγωνισμού έχοντας δίκτυο διανομής, κινηματογραφική προβολή, κέρδη από άλλα  format κτλ?

Mήπως γιατί δεν επιμένουν σε «αρτιστίκ αμπελοφιλοσοφίες και αριστερίκ κοτσάνες»? Μήπως γιατί δεν έχουν πλάνα με καράβια με κόκκινα πανιά που περνούν επί καμιά ώρα από την οθόνη χωρίς να γίνεται ποτέ τίποτα?

Και μην μου πει κανείς τίποτα για βραβεία γιατί Α) Τα περισσότερα δεν τα ξέρει η μάνα τους και τα δίνουν τα ίδια «artistic mongoloids» στους εαυτούς τους σε κάτι "περίεργα" φεστιβάλ που δεν τα ξέρει ούτε ο περιπτεράς έξω από εκεί που γίνονται. Β) Και όσα τα ξέρει η μάνα τους δώθηκαν και πάλι από «artistic mongoloids» σε ομοίους τους. Άλλωστε όλοι αυτοί δεν διαφέρουν σε τίποτα από όσους βλέπουν και χειροκροτούν ως διάνοια και «καλλιτέχνη» έναν ζωγράφο να ζωγραφίζει με το παχύ του έντερο γεμίζοντας σκατά τον καμβά.

Και στην τελική ακόμα και με τα... «βραβεία» έφερε ποτέ τα λεφτά πίσω κάποια ταινία του? Ζήτησε ποτέ κανείς μεγάλος «διανομέας» να κάνει full wide theatrical release? Μπα...I don’t think so…

Aλλά βέβαια πρέπει να κάνουμε «μόκο» γιατί...μας τον «επέβαλαν» αυτόν και τους ομοίους του στο Ελλάντα ως «μεγάλους δημιουργούς» όλοι αυτοί του «αριστερίκ κουλτουριάρικου» κινήματος που έχουν καταστρέψει τα πάντα σε αυτή τη χώρα και εξαιτίας τους ποτέ δεν είδαμε ένα "κινηματογράφο" που να καλύπτει τα πάντα και όλες τις τάσεις. Και ούτε πρόκειται να δούμε όσο συνεχίζονται και διαιωνίζονται οι ίδιες τακτικές...

Και στην τελική αφού ήταν τόσο «γκουρού» ο λεγάμενος και οι όμοιοι του γιατί ποτέ δεν τους έσκασαν σοβαρά φράγκα και δίκτυα διανομής και προώθησης, ιδιωτικά κεφάλαια? Μήπως γιατί απευθύνονται μόνο σε αποστειρωμένα περιβάλλοντα και δεν πρόκειται ποτέ να φέρουν έσοδα γιατί απλά δεν γίνεται να σταθούν σε ανταγωνιστικά περιβάλλοντα?

Αυτά...Τέλος.


 Υ.Γ: Αλήθεια ρε μάγκες...Υπεύθυνος ασφαλείας στα γυρίσματα υπήρχε? Μέτρα ασφαλείας πάρθηκαν? Ρωτάω τώρα εγώ...Bottom Line: Κρίμα που πέθανε ο άνθρωπος με τέτοιο τρόπο αντί να φύγει σε βαθειά γεράματα, αλλά απο εκεί και πέρα δεν θα το παίξω «ευγενής». Συμπάθεια προς το «έργο» του και τον τρόπο που λειτουργούσε δεν έχω. Κάποια στιγμή θα τα έγραφα. Απλά δόθηκε η αφορμή με το θάνατο του.

Υ.Γ 2 Προφανώς ο Νικολαίδης (άσχετα από τι άποψη έχει ο καθένας) είναι ο μαλάκας που τα βάζει από τη τσέπη του έτσι? Αυτός τουλάχιστον ρισκάρει τα δικά του λεφτά και το δικό του κεφάλι. Αν π.χ του δώσω εγώ λεφτά σαν παραγωγός και δεν είναι κερδοφόρος την επόμενη θα πάρει τα αρχίδια μου. Έτσι δουλεύει ο πραγματικός κόσμος σε αντίθεση με τα αποστειρωμένα περιβάλλοντα και τις αποστειρωμένες επιτροπές με τα αποστειρωμένα βραβεία.  Αλλά όχι είπαμε...Εδώ χρηματοδοτούμε την σίγουρη χασούρα...Έυγε μαλάκες.


Music Encore...Eσύ την "τέχνη" σου και ΕΜΕΙΣ ΥΠΟΚΟΥΛΤΟΥΡΑ. ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΑ ΜΟΥΤΡΑ ΤΟΥΣ. ΆΙ ΣΤΟ ΔΙΑΟΛΟ! ΒΑΘΕΙΑ ΔΙΑΝΟΗΣΗ ΣΕ ΑΔΕΙΑ ΚΕΦΑΛΙΑ..."ΑΠΟΛΥΤΗ" ΓΝΩΣΗ ΣΕ ΣΤΕΙΡΑ ΜΥΑΛΑ.  Η "ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ" ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΚΕΝΗ...



Far Fetched σίγουρα αλλά με λίγη "φαντασία" και προσαρμογή κολλάει...

40 comments:

  1. Το θέμα με τις επιχορηγήσεις και το που δίνονται έχει πολύ ζουμί.Εγώ δεν διαφωνώ ότι θα πρέπει το κράτος να προωθεί τον πολιτισμό με δικές του χρηματικές ενισχύσεις αλλά εάν θέλεις να κάνεις κάτι τέτοιο θα το κάνεις πρώτα απ'όλα για όλους δεύτερον θα πρέπει να κοιτάς ως ένα βαθμό το εάν αυτή σου η επένδυση θα έχει έσοδα και τρίτον η χρηματική ενίσχυση που δίνεις σαν κράτος να μην είναι και η μοναδική πηγή χρημάτων για τον εκάστοτε καλλιτέχνη για να υλοποιήσει την δημιουργία του αλλά ένα μέρος αυτης.Αυτή η δημιοσιουπαλληλική σχέση καλλιτεχνών με το κράτος και εμένα δεν με βρίσκει σύμφωνο.Αλήθεια είναι τυχαίο που στις μέρες που περνάμε ενώ οι καλλιτέχνες θα έπρεπε να είναι στην πρώτη γραμμή της εναντίωσης σε όσα συμβαίνουν εκείνοι κωφεύουν;Αλλά πως να κάνουν και διαφορετικά όταν έχουν μάθει όλα αυτά τα χρόνια να συντηρούνται είτε κάνουν κάτι πετυχημένο είτε όχι από τον κρατικό προυπολογισμό.Να έρθουν σε σύγκρουση με αυτούς που τους ταίζουν;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ακριβώς φίλε Φώτη. Πρώτα κοιτάς με πλάνο τι μπορεί να σου φέρει πίσω μια παραγωγή έστω και αν στοχεύει στην αγορά του DVD και μετά δίνεις το πράσινο φως για τα λεφτά. Απλά όπως κάθε τι στην Ελλάδα έχει να κάνει με τις εκάθοστε παρεούλες και το πελατειακό κράτος. Με λίγα λόγια circle jerk εμπρός κωλομπαράδες να χύσουμε μαζί που λέει και ο Άσιμος. Και για αυτό ποτέ δεν πρόκειται να δεις ποικιλία όπως οι Ιταλοί ή οι Άγγλοι που και εκεί πέφτει εν μέρει ή και ολόκληρη χρηματοδότηση από κρατικά πορτοφόλια.

      Delete
  2. Πες τα γαμώ την πουτάνα γαμώ. Το γενικό νόημα του άρθρου σου περιστρεφόταν στο κεφάλι μου από χτες αλλά δεν είχα τα κότσια να τα χώσω.
    Σε διαβάζω λίγες μέρες και έχω βγάλει το συμπεράσμα πως "το χεις" οπότε παίρνω και το θάρρος να σε ρωτήσω την γνώμη σου για αυτό:

    http://www.cine.gr/

    Καλή κριτική σε ταινία δεν έχω διαβάσει ακόμα. Πολύ χολή. Εσύ τι λες ;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Θανκς μονόθαλμο φίδι ευχαριστεί.

      Όσο για το Cine.gr, τι να πω...Από όσα έχω δει είναι γελοίοι και το λέω με όλη την επίγνωση της λέξης. Αν δεν το χεις το αντικείμενο είτε λέγεται action, είτε λέγεται drama, είτε λέγεται ότι γουστάρεις, άστο το γαμημένο και μην "κρίνεις" με όρους περιορισμένης αντίληψης. Τα λέω και στο προφίλ του μπλογκ πάνω δεξιά. Για κάτι τέτοιους προορίζεται. Επίσης για να με "πιάσεις" για την στάση μου απέναντι σε τέτοια φαινόμενα καλύτερα τσέκαρε αυτό http://badassmoviesblog.blogspot.com/2011/03/blog-post.html

      Delete
  3. Φίλε μου στο ελλαδιστάν προκοπή δεν θα δεις...Οσο για την ασφάλεια άκουσα και εγώ σήμερα ότι για ένα βίντεο κλιπ κλείνουν δρόμους, σκέψου τι έπρεπε για τις ταινίες..

    Εγώ λέω το άλλο ρε μαν...Ας κάνουν διαγωνισμούς με μια κριτική επιτροπή οπού θα τσεκουρώνει χωρίς οίκτο ανεξαρτήτου ονόματος για να δίνεται πλέον η ευκαιρία σε όλους.. Αλλά ξέχασα μιλάμε για δημόσιο χρήμα...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Έτσι ακριβώς "δημόσιο χρήμα" και ένας κινηματογράφος δέσμιος των κόμπλεξ και της "δήθεν βαθειάς διανόησης με αριστερίζουσες ρίζες"...Έλεος! Ξερνάω.

      Όσο για τις επιτροπές...ζήτω που καήκαμε. Δυστυχώς εδώ δεν είναι Αγγλία ούτε Ιταλία ούτε Γαλλία που βγάζουν ότι ταινία μπορεί να φανταστείς με ΚΕΡΔΗ και ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΔΙΑΝΟΜΗ!.

      Τέλος για τα μέτρα ασφαλείας? Τα ποια? Δεν το συνεχίζω γιατί θα γίνω πολύ κακός με το τι μπορεί να συμβαίνει και γιατί δεν υπάρχουν επειδή "κοστίζουν"...Ο νοών νοήτω...

      Delete
  4. Να `γιασει το στομα σου Snake!!! Κάποιος έπρεπε να τα πει και να παψει να... "χρυσώνει το χάπι". Με μόνη εξαίρεση τη μουσική & τη φωτογραφία του, τα υπόλοιπα είναι... όσον αφορά τον Νικολαϊδη τον θεωρώ έναν απ` τους πιο αδικημένους Έλληνες ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ!!!!! Ναι, & αυτός είναι αυθεντικός καλλιτέχνης!

    Θα συμφωνήσω με τον Κανίβαλο στο θέμα του διαγωνισμού, αλλά Ελλαδιστάν & πάι Ελλαδιστάν!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Θανκς. Για τον Νικολαίδη όταν το έγραφα σκέφτηκα εσένα χαχα!.

      Και εντάξει εμένα δεν με νοιάζει ποιος είναι "καλλιτέχνης" και ποιος όχι. Αυτό που ενδιαφέρει είναι που δεν ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΤΙΠΟΤΑ ΤΙΠΟΤΑ σε αυτό το μπουρδέλο και σε αυτό το τομέα. Ή θα πουλάς "τέχνη" και μαλακίες και φύκια για μεταξωτές κορδέλες όπως το γνωστό παρεάκι και η γνωστή κλίκα είτε μια ζωή θα είσαι καταδικασμένος να είσαι στην απέξω.

      Και επειδή δεν τα πα παραπανω. Χίλιες φορές ο Λεφάκης, ο Λεοντσίνης, ο Καραγιάννης, ο Ευστρατιάδης και όλοι οι άλλοι που δεν χωράνε εδώ, παρά ο κάθε "αρτιστικομπαμπουινοκουλτούρας" με κρατικό χρήμα. Οι πρώτοι πάνω κάτω έβγαζαν και κάνα φράγκο κάνοντας ότι γούσταραν και μερικοί από αυτούς μάλιστα τόλμησαν να ξεφύγουν από τη συνταγή της κωμωδίας προς τιμήν τους προσπαθώντας να κάνουν κάτι διαφορετικό. (άσχετα αν τα μέσα ηταν πενιχρά και το αποτέλεσμα συχνά απογοητευτικό).

      Χίλιες φορές αυτοί που ρίσκαραν το δικό τους το κεφάλι παρά αυτοί που μετά από κάθε εισπρακτική αποτυχία, παρά τα "βραβεία" τους και τον "ντόρο" δεν έβγαζαν ούτε ένα πακέτο τσιγάρα και έλεγαν "Δεν τρέχει πληρώνει ο Έλληνας πολίτης για την μαλακία μου".

      Delete
  5. Μονόφθαλμο φίδι...χωρίς πολλά πολλά,σ' ευχαριστώ γι' αυτή την ανάρτηση....πάμε για μπύρες τώρα

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ωραία ας το κανονίσουμε έλα από το facebook χα...

      Delete
    2. ε στείλε λογαριασμό fb να σε βρω τότε

      Delete
    3. http://el-gr.facebook.com/people/Record-Wmn/100001211617572

      Delete
  6. Πες τα. Μόνο από έναν στο ΣΚΑΙ άκουσα σήμερα το μεσημέρι κάτι κοντά σ' αυτό που λες. Χωρίς πολλές πολλές λεπτομέρειες βέβαια και αναφορά στη δημόσια χρηματοδότηση φυσικά.
    Χονδρικά είπε τα εξής:
    έκραζε τα κανάλια που από σήμερα θα πρήξουν τα παπάρια της ανθρωπότητας με το πόσο μεγάλος καλλιτέχνης ήταν ενώ τις ταινίες του μεγάλο ποσοστό του κόσμου τις έβρισκε βαρετές και κουραστικές, ατελείωτες και χωρίς νόημα.

    ReplyDelete
  7. Καταρχήν καλησπέρα σε όλους.

    Προς Snake Plissken:

    1) Για όλα εκείνα που γράφεις αναφορικά με τα μονοπώλια χρηματοδότησης και γενικά για τη λειτουργία του Έ.Κ.Κ. διαθέτεις στοιχεία; Πχ δικτυοπηγές ή έστω δημοσιεύματα του τύπου. Δεν αναφέρομαι σε επίσημες απαραίτητα πηγές· έστω ένα forum στο οποίο κάποιοι θα καταθέτουν συγκεκριμένα στοιχεία επί συγκεκριμένων περιπτώσεων κλπ.

    2) Όσο κι αν διαθέτεις (αρκετά) δίκια αναφορικά με το συζητήσιμο του τι μας νουθετούν ως "ποιότητα" κλπ, θεωρείς τη συγκεκριμένη στιγμή σωστή, δίχως καν να 'χει περάσει 24ωρο απ' τον άδοξο θάνατο ενός (οποιουδήποτε) ανθρώπου, να καταθέτεις την αντιάποψή σου περί του ποιόντος εκείνου; Γράφεις:

    "Τόσα χρόνια αν τολμούσες να πεις το τι γίνεται στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και τις ταρζανιές του Αγγελόπουλου και των άλλων έπεφτες στη πυρά. Τώρα που πέθανε πάλι στη πυράΧ2. Έ όχι είναι καιρός να ακουστεί και η άλλη άποψη"

    Αυτό το "τώρα που πέθανε" σε συνδυασμό με το "είναι καιρός να ακουστεί και η άλλη άποψη" η ταπεινή σκατόφατσά μου θα το χαρακτήριζε από κυνικά μακάβριο έως άτολμα θλιβερό. Γιατί ΠΡΙΝ πεθάνει δεν είχες αρθρώσει παρόμοιο λόγο αναφορικά με τα (τω όντι) κακώς κείμενα του Αγγελόπουλου. Διότι θα "έπεφτες στην πυρά"; Δηλαδή τί ακριβώς περιμένεις να γίνει ένα παραπάνω που τώρα πέθανε και δεν έχουν περάσει μήδε 24ώρες; Με λυπεί αλλά το όλο mood σα να μου φέρνει σε καλό γύπα πάνω από ψόφιο κακό λιοντάρι. Συγνώμη.

    Φιλικά.

    Φρεναλλακτικός

    ReplyDelete
  8. Λοιπόν τώρα που επέστρεψα σπίτι και μπορώ με την ησυχία μου να κάτσω μπροστά από το command center και να σου απαντήσω, θα σου απαντήσω.

    Καταρχάς από ότι κατάλαβα οι δικές σου «ενστάσεις» είναι δύο. Η πρώτη είναι το αν έχω να παραθέσω στοιχεία.

    Έχουμε και λέμε λοιπόν...Όσα έγραψα προέρχονται από την δική μου ανάλυση και την σύνδεση dot to dot γεγονότων και της γενικότερης εικόνας που έχω αποκομήσει από το ψάξιμο μου στο να απαντήσω στον εαυτό μου το «Γιατί στην Ελλάδα δεν υπάρχει κινηματογράφος με σωστές βάσεις που να καλύπτει όλες τις τάσεις και να αποτελεί και μέσο κερδοφορίας, δίνοντας δουλειά σε ανθρώπους».

    Η διαπίστωση μου λοιπόν από όλα αυτά είναι η εξής. Οτι η επίπτωση της χρηματοδότησης με κρατικά λεφτά των ταινιών των ίδιων και των ίδιων από το Ε.Κ.Κ, την ΕΡΤ και άλλους κρατικούς φορείς ήταν τεράστια και αρνητική καθώς στρέβλωσε τα πάντα στα σινε-δρώμενα της χώρας και την «μικρή» σκηνή που υπάρχει. Τόνισα στο αρχικό κείμενο πως το φταίξιμο βέβαια δεν είναι μόνο των γνωστών «δημιουργών», αλλά και του Ε.Κ.Κ. Επίσης διαπίστωσα από το ψάξιμο και την ενασχόληση μου στην αναζήτηση μιας απάντησης, στο συμπέρασμα πως οι ίδιοι και οι ίδιοι που ήταν τα αγαπημένα «παιδιά» του Ε.Κ.Κ και ενός ολόκληρου συστήματος κατέληξαν να σκούζουν, όταν κάποια στιγμή τους είπαν να κάτσουν στην άκρη και να πάρει κάνας άλλος σειρά. Τα τελευταία 30 χρόνια λοιπόν η αναλογία «κατεστημένου» και νέων δημιουργών είναι άνιση και τεράστια. Με τη μεγάλη πλάκα να είναι πως όλο αυτό το «κατεστημένο» να βασίζεται επί το πλείστον στα λεφτά του Ε.Κ.Κ, δηλαδή τα δικά μας, ενώ κανονικά αφού ήταν και είναι κάποιοι τόσο «μεγάλοι και τρανοί» να πάνε όξω και να βρουν ιδιωτικά κεφάλαια και να παρατήσουν επιτέλους το Ε.Κ.Κ στην ησυχία του. Δεν το έκαναν όμως. Γιατί από τη μία ποτέ δεν έβγαλαν λεφτά από τις ταινίες αυτές με αποτέλεσμα να σε δει με καλό μάτι ο ιδιώτης κεφαλαιούχος και από την άλλη γούσταραν να μην απογαλακτιστούν από το ταμείο του Ε.Κ.Κ γιατί ήταν σιγουράκι.

    ReplyDelete
  9. Συνεχίζω...

    Τώρα όσο αφορά τα ανύπαρκτα «κέρδη» μια συνδρομή σε imdb-pro φτάνει για να διαπιστώσει κανείς πως μιλάμε για πενταροδεκάρες. Απο εκεί και πέρα όσο αφορά άλλες πηγές για το τι γίνεται στο Ε.Κ.Κ σε παραπέμπω σε αυτά τα λινκ http://www.tsantiri.gr/apokalypseis/psachnoun-na-vroun-pou-pigan-1-200-000e.html
    http://pontikopagida.blogspot.com/2011/05/blog-post_4322.html

    Εκτός δηλαδή και αν πιστεύεις πως το Ε.Κ.Κ δεν έχει διαβρωθεί από σκοπιμότητες, παρεούλες και εξυπηρετήσεις όπως κάθε τι που έχει κρατικό ταμείο από πίσω...

    Όμως δεν είναι το μοναδικά. Καθώς για το Ε.Κ.Κ τα έχει πει ο Νικολαϊδης εδώ και χρόνια (είτε τον συμπαθείς είτε όχι, είτε γουστάρεις είτε όχι, τα φωνάζει εδώ και χρόνια)

    Μερικά αποσπάσματα του Νικολαϊδη από προσωπικά word αρχεία που είχα μαζέψει μπας και χρειαστούν και τελικά χρειάστηκαν:

    Α)«Έτυχε να διαβάσω σενάρια παιδιών που δεν εγκριθήκανε από το Κέντρο, τα οποία ήτανε εκπληκτικά πράγματα, και δεν τους τα εγκρίνανε είτε γιατί δεν ανήκανε σε κάποια κάστα, είτε γιατί δεν είχανε τα μέσα να στήσουν την παραγωγή»

    Β) «Για το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, στο οποίο πηγαίνω και έχω εξηγήσει γιατί πηγαίνω, ενώ είχα πει από το 1960 πως αυτό το μπουρδελάκι πρέπει να κλείσει, αλλά πηγαίνω για να τους μπαίνω στη μύτη και να τους αναστατώνω, πάντα. Και για το Κέντρο Κινηματογράφου έχω την χειρότερη των εντυπώσεων. Πολύ βρωμιά εκεί μέσα, δυστυχώς όμως εγώ και κάποιοι συνάδελφοι μου που είχαμε λίγο τσαγανό καταγγέλλαμε πράγματα όταν είχαμε αποδείξεις. Όποτε είχαμε στοιχεία μιλήσαμε, τώρα δεν υπάρχουνε στοιχεία. Τα βλέπουμε, καταλαβαίνουμε τι γίνεται, βλέπουμε τα αποτελέσματα, αλλά άντε να πιάσεις το στοιχείο στα χέρια, πώς να το πιάσεις; Για μένα αυτά και τα δύο πρέπει να κλείσουνε. Το Κέντρο Κινηματογράφου χρειάζεται, γιατί είναι ο μοναδικός παραγωγός, αλλά πρέπει να ξαναστηθεί από την αρχή το πράγμα».

    Γ) «Στο Κέντρο Κινηματογράφου την πρώτη φορά που διάβασαν το σενάριο μου το έστειλαν πίσω με τη δικαιολογία ότι δεν περίσσευαν χρήματα. Τα σενάριο δεν πέρασε από την Επιτροπή Κρίσεων αλλά πέρασε κατευθείαν στο Δ.Σ. του Κέντρου όπου το απέρριψαν. Στην ουσία είχαν χρήματα για ταινίες που τελικά δεν είχαν εμπορική επιτυχία»

    Δ) «Φέτος, ας πούμε, έγινε το εξής: ένας παραγωγός, φίλος του κ. Βενιζέλου, έκανε δύο ταινίες, βραβευτήκανε και οι δύο…Και βρέθηκε και ο ανάλογος διανομέας, το όνομα του οποίου εμπλέκεται σε πολλές βρωμιές του Κέντρου, μετά από καταγγελίες που γίνονται».


    Οπότε όπως βλέπεις...κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειο του Ε.Κ.Κ στο οποίο για επί σειρά ετών «οι προστατευόμενοι» έπαιρναν πάντα χρηματοδότηση και χώρος για νέους δημιουργούς που δεν ήταν κάποιας «κλίκας» και δεν είχαν μέσο, δεν υπήρχε...

    ReplyDelete
  10. Και συνεχίζω...

    Και έχω και άλλους δύο: Nίκος Θεοδοσίου (πάλι από word που είχα στη κατοχή μου)

    Α) «Οι επιτροπές κρίσεων του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου όπως ανέφερα και πιο πάνω λειτουργούν λογοκριτικά.

    Β). «Φυσικά έχουμε και το αντίθετο της λογοκρισίας, την προπαγάνδα της «ισοπέδωσης» που προσφέρει αφειδώς συγχωροχάρτια στους θύτες με ταινίες του τύπου «Ψυχή Βαθιά» στο όνομα δήθεν της «εθνικής συμφιλίωσης». Είναι χαρακτηριστικό ότι την ίδια χρονιά που γυρίστηκε η δικιά μου ταινία για το Γράμμο , συνέπεσε να γυριστεί και μια απολιτική ταινία για έναν μελισσοκόμο στο Γράμμο. Κέρδισε αρκετές διακρίσεις»...

    Για ποιους άραγε χτυπάει η καμπάνα?


    Όμηρος Ευστρατιάδης (Ότι και να ναι οι ταινίες του είναι ο τελευταίος άνθρωπος στην Ελλάδα στο επάγγελμα που πάντα έπαιζε τα δικά του λεφτά και τα λεφτά ιδιωτών στις ταινίες του, και για αυτό του βγάζω το καπέλο, όπως και για το γεγονός πως οι ταινίες του έκοβαν 200.000 εισιτήρια, ενώ έβγαζε ταινίες και στο εξωτερικό, τις έστελνε, έβρισκε διανομείς και έβγαινε κερδισμένος). *Το απόσπασμα της συνέντευξης είναι από το forum των Retromaniax και αναφέρω την πηγή γιατί νομίζω το ζητάνε και τα ίδια τα παιδιά που κάνουν ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ δουλειά σε αυτό το site. (με την ευκαιρία τους ευχαριστώ για τις άπειρες ώρες σερφαρίσματος μέσα στο forum τους).

    Α) «Εμείς κάναμε τις ταινίες και τις πληρώναμε από την τσέπη μας. Η μία ταινία έφερνε τα χρήματα για να κάνουμε την επόμενη. Δεν πήραμε ποτέ χρήματα από το Ελληνικό κράτος. Αυτές οι ταινίες που γίνανε μετά το 70 είναι οι περισσότερες από το Κέντρο Κινηματογράφου. Ξένα λεφτά, δικά σου, δικά μου, τα οποία τα έπαιρναν μια ειδική παρέα που υφίσταται ακόμα και σήμερα. Πέρυσι πήρε λεφτά ο Παντελής Βούλγαρης, η κόρη του και ο γιος του. Δηλαδή έχουν γίνει οικογενειακή ιστορία τα χρήματα του Ελληνικού λαού στο Κέντρο Κινηματογράφου. Τα ίδια άτομα που έπαιρναν λεφτά πριν 30 χρόνια, τα ίδια άτομα τα παίρνουν και τώρα. Ακόμη παίρνει λεφτά ο Αγγελόπουλος. Τι θα κάνει ο Αγγελόπουλος, άλλο από ότι έχει κάνει μέχρι τώρα;»

    ReplyDelete
  11. Και συνεχίζω...

    Β) Γιατί δεν έχουμε αισιόδοξες ταινίες, λαϊκό σινεμά μετά τα μέσα του 70? Εκτός από εσάς, τον Περάκη και λίγους ακόμα με κάτι κωμωδίες που γέλασε ο κόσμος, οι περισσότερες ήταν απαισιοδοξες, "κουλτουρα".
    Γιατί τέτοια ήταν τα απωθημένα αυτών των ανθρώπων. Γιατί εμείς κάναμε ταινίες για να πάει ο κόσμος να τις δει, να γελάσει ή να περάσει 2 ώρες ευχάριστα ρε παιδί μου. Δε μπορώ να του βάλω μια ταινία που θα πει "Γιατί ζω;" και να θέλει να αυτοκτονήσει μετά. Για ποιο λόγο;
    Ότι είπατε για το Κέντρο Κινηματογράφου μπορούμε να τα δημοσιεύσουμε;
    Όλα! Εγώ τα λέω για όλους. Συγκεκριμένα, αυτή τη στιγμή το Κέντρο Κινηματογράφου για εμένα πρέπει να λειτουργεί σαν φυτώριο νέων σκηνοθετών. Θα δώσεις λεφτά σε καινούργια παιδιά να δούνε αν μπορούν να προσφέρουν κάτι καινούργιο. Δεν θα προσφέρει ο Αγγελόπουλος τίποτα καινούριο πια, ούτε ο Παντελής Βούλγαρης. Να πάρουνε νέα παιδιά, νέες ιδέες, νέο κινηματογράφο. Εγώ και να μου δώσουν λεφτά, δεν θέλω, τι να τα κάνω; Να κάνω το "Ρόδα"; Με λεφτά του Ελληνικού λαού; Θα το κάνω με δικά μου λεφτά. Και αν τα χάσω, θα χάσω τα δικά μου λεφτά όχι τα ξένα.
    Αλήθεια, τι γνώμη έχετε για τον Θόδωρο Αγγελόπουλο και τις ταινίες του ;

    Ένας δημοσιογράφος, κριτικός κινηματογράφου έγινε σκηνοθέτης και προσωπικά οι ταινίες του δεν είναι του γούστου μου. Πας και κοιμάσαι. Μια φορά θυμάμαι μια ταινία του, δε θυμάμαι τον τίτλο, που περνάγανε καράβια, περνάγανε κόκκινα πανιά, περνάγανε, περνάγανε. Την είχα δει στο Δαναό στους Αμπελόκηπους. Είμαι στο Δαναό λοιπόν, τη βλέπω την ταινία, και γύρω ροχάλιζαν κανονικά. Τελειώνει η ταινία, σηκώνομαι και συναντιέται, η κυρία Μαρία με την κυρία Πιπιτσα. "Α Μαρία μου εδώ είσαι; Πως σου φάνηκε η ταινία;" "Αριστούργημα χρυσή μου" απαντά αυτή που ροχάλιζε δίπλα μου. Δεν άντεξα και της λέω "Κυρία μου, γιατί λέτε ψέματα; Αφού ροχαλίζατε δίπλα μου! Σας πήρε ο ύπνος, δε σας πήρε;" "Ε εντάξει, για μια στιγμή κύριε μου" μου λέει. "Τι μια στιγμή; Αφού κοιμόσουν σε όλη τη διάρκεια της ταινίας. Τι αριστούργημα μου λες αφού σε κοίμισε." της λέω. Ε μα έσκασα...άκου "αριστούργημα χρυσή μου"...

    Και τόσα χρόνια, καμία ταινία του Αγγελόπουλου δεν πέτυχε στο εξωτερικό εισπρακτικά. Δεν έκαναν ποτέ εισιτήρια. Πάντα παιζόντουσαν σε λέσχες. Τζάμπα. Τα λεφτά δηλαδή αυτά, ήταν προπληρωμένα από κάποιους συλλόγους και έπαιρνε 5-10 δεκάρες. Δεν είχανε εισιτήριο. Και υπάρχουν ταινίες του Κέντρου Κινηματογράφου που δεν έχουν δει ποτέ την αίθουσα. Είναι στα ράφια. Γυρίστηκε η ταινία, ετοιμάστηκε, κι είναι στο ράφι και δε βγήκε ποτέ. Με τα λεφτά του Ελληνικού λαού μιλάμε τώρα. Να κάνουν ταινία, δικαίωμα τους. Να πάνε, να την κάνουν, να τη βάλουν στο ράφι, άλλα τα λεφτά να είναι δικά τους, εντάξει. Αλλά άμα είναι από το Κέντρο δεν μπορεί να μένει στο ράφι. Καμιά αίθουσα δεν τις έπαιξε».

    ReplyDelete
    Replies
    1. Η δεύτερη ένσταση σου είναι το τάιμινγκ...που επέλεξα με αποτέλεσμα να χαρακτηριστώ γύπας ή όρνεο που ακολουθά τον νεκροθάφτη στο Lucky Luke…Εδώ μην ανησυχείς θα είμαι πιο σύντομος...

      Μου κολλάς δυο φράσεις που έγραψα στο κείμενο και με εγκαλείς. Για οικονομία χώρου δεν τις ξαναβάζω και συνεχίζω...

      Καταρχάς όταν πεθαίνει κάποιος, ειδικά κάποιος «γνωστός» είναι λογικό επακόλουθο οι απολογισμοί και οι διαπιστώσεις πάνω στον τομέα του. Και εγώ ασχολήθηκα κυρίως με τον γενικότερο τομέα δράσης του. Κοινή λογική και λογικό επακόλουθο.

      Όπως είπα και πριν για τους «φαν» του, αν υπάρχουν, μπορεί να είναι ιερή αγελάδα όσο γουστάρουν. Εγώ όμως δεν είμαι «φαν» και κατέθεσα και την άποψη μου πως οι ταινίες του είναι καλύτερες και από υπνοστεντόν (και ναι έχω κάτσει να δω)...Όμωε αυτό το κομμάτι που στη τελική είναι και το πιο απλό και δεν ήταν το θέμα της ενόχλησης μου από τις «αγιογραφίες» και την αφορμή που μου δόθηκε να μιλήσω για το γενικότερο πεδίο δράσης απαριθμώντας κάποιες λογικές διαπιστώσεις...

      Το θέμα μου λοιπόν, και αυτό που με ενόχλησε είναι οι «καταστάσεις» από τις οποίες ο συγκεκριμένος αλλά και άλλοι ευνοήθηκαν σε τεράστιο βαθμό εις βάρος άλλων.

      Και ναι ήρθε η ώρα, ακόμα και έτσι, να πει κάποιος (ή καλύτερα να ξαναπεί) την άλλη άποψη. Ξέρω πως είναι «αιρετική» γιατί δεν πουλάει «κλάμα» και «φύκια» και δεν πάει χέρι χέρι με «αόρατα πρέπει» αλλά αυτήν έχω και αυτήν εξέφρασα.

      Το τάιμινγκ που μου προσάπτεις δεν μπορώ να καταλάβω λοιπόν τι σχέση έχει και εξηγώ παρακάτω.

      Μου λες δεν πέρασαν 24 ώρες? Και τι έγινε ρε αδερφέ? Δεν κατάλαβα? Ο θάνατος του (σ.σ είπαμε κρίμα να φύγει έτσι άδικα) είναι ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ. Και η επικαιρότητα ξέρεις σχολιάζεται από αρχαιοτάτων χρόνων. Οπότε δεν καταλαβαίνω που είναι το πρόβλημα σου. Σχολίασα την επικαιρότητα και έδωσα την δική μου οπτική-θέση-γνώμη-άποψη-προβληματισμούς κυρίως για να τα πω κάπου, γιατί ένιωθα πως ήθελα να τα μοιραστώ και φυσικά να τα μοιραστώ, με όσους με τιμούν και κάνουν κλικ εδώ πέρα και την «βρίσκουν» και τους ευχαριστώ για αυτό.

      Τίποτα περισσότερο τίποτα λιγότερο, λοιπόν.

      Άλλωστε είναι πιο παντελονάτο και πιο «cojon-ατο» να εκφράσεις μια αντίθετη γνώμη, when the iron is hot παρά να τα καταπίνεις όλα αμάσητα και να μην μιλάς επειδή υπάρχει ένα αόρατο δήθεν «πρέπει». Και για αυτό το λόγο έχω και αυτό το ρημαδόμπλογκ. Για να λέω και να γράφω αυτά που έχω μέσα στο κεφάλι μου.

      Και κάτι τελευταίο...Μου λες γιατί δεν τα έλεγα πριν για να ενισχύσεις την ένσταση σου περί τάιμινγκ.

      Θα σου απαντήσω και σε αυτό. Αν ποτέ είχε τύχει να μου ανοίξεις τέτοια συζήτηση, τα ίδια θα σου έλεγα και πριν. Ε αυτή τη φορά δεν χρειάστηκε κάποιος να ανοίξει συζήτηση ή να ασχοληθώ με κάτι που να μου δώσει την αφορμή για ποστάρισμα στο μπλογκ, ήρθε η επικαιρότητα και μου την έδωσε. Όπως έδωσε στον οποιοδήποτε το δικαίωμα να σχολιάσει ότι γουστάρει.

      Και όπως σου είπα η επικαιρότητα σχολιάζεται...Ανέκαθεν.

      Και στη τελική δεν θα δώσω και λογαριασμό πότε θα κάτσω να γράψω κάτι και αν πρέπει να το γράψω σήμερα, χθες, του χρόνου για να το πω ωμά και ξάστερα. Σε κανέναν. Ούτε ήξερα να μυρίσω τα νύχια μου πως ο άνθρωπος θα πάει από τροχαίο για να τρέξω να βγάλω τις σημειώσεις μου και να τα βάλω από πριν για να μην έρθεις μετά να μου ζητάς το λόγο, εσύ και οποιοσδήποτε «εσύ» που θα μου πει για δήθεν κακό «τάιμινγκ». Ποτέ δεν είναι αργά να πεις κάτι που πιστεύεις πως είναι αλήθεια...ξέρεις. Και αν έχω κάνει κάνα λάθος σε αυτά που πιστεύω πως "παίζονται" θα το παραδεχτώ ζητώντας "συγνώμη" πρώτος και καλύτερος.

      Όσο αφορά την «πυρά» ναι όλοι οι «αιρετικοί» έπεφταν εκεί και πριν. Τώρα με τις «αγιογραφίες» όμως, η πυρά καίει δύο φορές πιο πολύ έτοιμη να υποδεχτεί τους άπιστους...Απλή διαπίστωση. Δεν περιμένα κάτι διαφορετικό...Έτσι και αλλιώς. Απλά όταν το iron είναι hot, τότε πρέπει να λέγονται κάποια πράγματα και ας κάιει η πυρά όσο θέλει...Ι call them as I see them…always.

      Αν εσύ έχεις αόρατα «πρέπει» και αυτολογοκρίνεσαι γιατί φοβάσαι την πυρά, δεν μπορώ να σε βοηθήσω. Ειλικρινά και φιλικά.

      Delete
  12. Μπράβο ρε Snake!! Θα έγραφα κι εγώ κάτι γι' αυτόν αλλά με πρόλαβες και με κάλυψες με το παραπάνω! Λες να ακούσουμε τα ίδια και για τον Ξανθόπουλο;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Επειδή τον ανέφερες, ο Ξανθόπουλος να ναι καλά ο άνθρωπος ένας χαρακτερίστας ηθοποιός ήταν/είναι κτλ.
      Δεν μου αρέσουν σίγουρα οι ταινίες του, άσχετα αν έχω κάτσει να τις δω. Όμως οι ταινίες που έπαιζε γινόντουσαν με ιδιωτικά κεφάλαια και αν κάποτε σταματούσε να φέρνει πίσω τα λεφτά, τότε δεν θα ξαναέπαιρνε ρόλο. Έτσι δουλεύει η αγορά. Και γενικά έτσι πρέπει να δουλεύει το πράμα. Όλα αυτά κοστίζουν και από κάπου πρέπει να βγαίνουν έσοδα για να καλύψουν τα έξοδα αρχικά και να αφήσουν κέρδη για τις επόμενες ταινίες.

      Delete
  13. H αλήθεια είναι ότι δεν έχω ασχοληθεί με Αγγελόπουλο, μια ταινία του έχω δει αλλά κατά την γνώμη μου ήταν πολύ βαρετή. Αυτά που γράφεις για κρατικές επιχορηγήσεις όμως με βρίσκουν απόλυτα σύμφωνο και δυστυχώς το κράτος στο θέμα της τέχνης το νοιάζει μόνο να πάρουμε κανέναν χρυσό Φοίνικα ή κανά χρυσό αρχίδι για να κοσμεί τα μουσεία, γιατί μόνο μουσεία θα υπάρχουν για την Ελλάδα με τα μυαλά που κουβαλάνε...

    υγ: Όταν πεθαίνει κάποιος συνηθίζουμε να κάνουμε απολογισμό και γιατί να μην είναι και αρνητικός;;; Δεν μπορώ να καταλάβω το γεγονός όταν κάποιος πεθαίνει να τον θεοποιούμε και να μην τον αγγίζει τίποτα!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Μάλλον έκανα το λάθος και έμπλεξα και την άποψη μου για τις ταινίες του. Δεν είναι αυτές το θέμα μου σαν ταινίες. Αλλά πως ακόμα και με "χρυσό" φοίνικά, πεύκο, έλατο κτλ ποτέ μα ποτέ δεν έκαναν το εισπρακτικό run που λογικά πρέπει να κάνουν τόσο "διακοσμημένες" με παράσημα ταινίες. Σκοπός του ΕΚΚ είναι να τα δίνει σε κανέναν νέο και όχι στους ίδιους και τους ίδιους και αν τα κόψει να το παίζει ο ίδιος και ο ίδιος και επαναστάτης.

      Μόνο το 2009 το ΕΚΚ στο προυπολογισμό που εκδίδεται σε εφημερίδες ανακοίνωσε έσοδα από πωλήσεις (εκμεταλλευση ταινιών) 400.000χιλ ευρώ. Ενώ τα έξοδα ήταν στη τάξη των εκατομμυρίων. Αποτέλεσμα? Να μπαίνει μέσα! Γιατί? Σκοπός δεν είναι να λειτουργεί μια Α.Ε έστω και κρατική με κέρδη ώστε να μην χρειάζεται η συνδρομή της δεξαμενής των χρημάτων των φορολογούμενων? Αλλά θα μου πεις τι ψάχνω τώρα...

      Και στην τελική δεν ζητάω να γίνουμε Xόλιγουντ (αυτό δεν γίνεται που να γυρίσει ο κόσμος ανάποδα) αλλά γιατί όχι σαν Αγγλία, Γαλλία ή έστω και Σουηδία που υπάρχει πλουραλισμός στην παραγωγή ταινιών σε αντίθεση με εδώ.

      Y.Γ Έχω μείνει μαλάκας στο news247 πέρασαν όλα τα σχόλια μου και οι απαντήσεις μου.

      Delete
    2. Δυστυχώς δεν υπάρχει κρατική εταιρεία με κέρδη που αν μην έχει ήδη πουληθεί...
      Ας μην γίνουμε όπως οι παραπάνω χώρες, αλλά γαμώ το κέρατο μου, πόσο δύσκολο είναι να βγάλουμε 1-2 ταινίες της προκοπής κάθε χρόνο!

      υγ: τα δικά μου σχόλια στο news247 τα ανεβάζουν με κανά 10ωρο καθηστέρηση...

      Delete
  14. διάβασα με πολύ προσοχή και αυτά που έγραψες και τα σχόλια όλα.
    τις ταινίες του Αγγελόπουλου, πες με ανώμαλη - πες με ότι θες, εγώ τις απολαμβάνω. είχα και έχω χίλιες δυο αιτίες γι' αυτό.

    όμως, για όλα τα άλλα που λες συμφωνώ απόλυτα. κανείς δεν πληρώνεται για την δουλειά που κάνει, αλλά, πληρώνεται από τη δουλειά που κάνει. με κέρδη; με ζημιές; εμένα λίγο με αφορά. αυτό που σημασία έχει είναι να μην τρώει κρατικά χρήματα για να κάνει την "τρέλα" του. ειδάλλως σε ένα κράτος εύπορο (που το δικό μας κάθε άλλο παρά εύπορο είναι) θα έπρεπε όλοι να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες. αυτό θα ήτανε το δίκαιο.
    όσον αφορά την κριτική θα κάνω το εξής ερώτημα: από πότε η ελευθερία του λόγου περνάει από χρονική λογοκρισία; από πότε η κρίση για το έργο κάποιου θεωρείτε βέβηλη; άλλωστε δεν χαρακτήρισες τον άνθρωπο, μα καθαρά το έργο και τον τρόπο παραγωγής του έργου του σκηνοθέτη.

    αυτά τα λίγα και να είσαι καλά!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Δεν σε λέω ούτε ανώμαλη (εντάξει μπορεί να είσαι χαχα) Μάλλον έκανα το λάθος και έμπλεξα και την άποψη μου για τις ταινίες του. Δεν είναι αυτές το θέμα μου σαν ταινίες. Αλλά το οτι η παραγωγή αυτών των ταινιών αλλά και άλλων των "ίδιων και των ίδιων" είχε ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ και άφησε το Ελληνικό σινεμά στάσιμο και εγκλωβισμένο σε φόρμες που δεν φέρνουν φράγκα και δεν προωθούν στο να στηθεί κάτι κερδοφόρο και σωστό και να χει από ταινίες Αγγελόπουλου, μέχρι exploitation π.χ και να καλύπτονται από τα κέρδη μέχρι και οι χασούρες του Αγγελόπουλου π.χ.

      Delete
  15. Snake Plissken:

    Με κάλυψες πλήρως και στα δύο σκέλη. Ήταν ακριβώς εκείνες οι απαντήσεις που με έκταση, παράθεση και τόλμη χαρακτηρίζονται "ασύντριπτες" οπότε δεν θα επεκταθώ. Και ταπεινά σε συγχαίρω γι' αυτό. Είθισται στις πιότερες απορίες που έχω εκφράσει σε ανάλογα blog, fora ή "τοίχους" να έχω πάρει ολιγόλεκτες και ηλίθιες απαντήσεις που δεν πέρασαν καν ξόφαλτσα τόσο απ' την ερώτηση όσο κι απ' την ίδια την απάντηση.

    Αναφορικά με τις προθέσεις των ερωτήσεών μου πρέπει όμως να γνωρίσεις τα εξής:
    Η γραφή σου είναι εύγλωττη, πειστική και τολμηρή. Στην αρχική σου όμως ανάρτηση δεν υποστηριζόταν με πηγές. Θεωρώντας μπλόγγερ σαν κι εσένα αδικημένους όταν υποστηρίζονται μόνο απ' το ύφος μα δίχως πηγές ήθελα να επιβεβαιώσω ότι η γνώμη σου δύναται να ενσωματώνει και τη συνέπεια των πηγών. Αυτό επιβεβαιώθηκε. Προς χαρά μου.

    Αναφορικά τώρα με το timing: Δυστυχώς εστίασες στα ουσιαστικά μου και όχι στα επίθετα, ενώ ήταν επακριβώς επιλεγμένα. Έγραψα:

    "Με λυπεί αλλά το όλο mood σα να μου φέρνει σε καλό γύπα πάνω από ψόφιο κακό λιοντάρι."

    Εστίασες λοιπόν στο "γύπα" και όχι στο "καλό", εστίασες στο "λιοντάρι" και όχι στο "κακό". Οι λέξεις ήταν επακριβώς επιλεγμένες για να δηλώσουν το εξής:
    Έγραψες κάποια πολύ σωστά πράγματα (και εν συνεχεία τα υποστήριξες με πηγές) για κάποιον κατά τα φαινόμενα (και κατά τις πηγές αλλά και την κοινή ίσως λογική) διαβρωμένο άνθρωπο. Αυτό όμως το έκανες Αφότου και όχι Προτού πεθάνει αυτός ο άνθρωπος. Και αυτό ο γράφων το θεώρησε (και να με συμπαθάς) θλιβερό. Μόνο και μόνο καθώς δεν είχαν εκπνεύσει ούτε κάποιες ώρες από τον (τραγικό όπως και να 'χει) χαμό του (του οποιουδήποτε). Αν είχαν περάσει κάποιες μέρες και είχε αρχίσει γενικά ο αντίλογος πιθανόν να μην είχα γράψει τίποτα. Εν πρώτοις λοιπόν θεώρησα δειλία την κίνησή σου Τη Συγκεκριμένη Στιγμή.
    Μια δεύτερη, ηπιότερη θεώρηση όμως καταδεικνύει (κι εκεί ίσως είναι το λάθος μου) ότι θέλει ακόμα παραπάνω θάρρος να εκφράσεις εμπεριστατωμένη αντιάποψη λίγες ώρες μετά το χαμό κάποιου. Κι αυτό διότι ρισκάρεις να κυνηγηθείς από άσημους και διάσημους γι' αυτή σου την πράξη. Σε κάθε περίπτωση όμως δεν μπορώ να εγκαταλείψω το αίσθημα και πεποίθησή μου πως οποτεδήποτε πεθαίνει ο Οποιοσδήποτε καλό είναι να έχει περάσει κάποιος καιρός πριν εγερθεί η οποιαδήποτε αντιφωνία. Μόνο και μόνο από σεβασμό στην έννοια του νεκρού, πόσο μάλλον από τέτοιο αίτιο όπως στην περίπτωση του Αγγελόπουλου. Και δε μιλάω για ακραίες περιπτώσεις τύπου Χίτλερ ή Καντάφι.

    ReplyDelete
  16. Σ' αυτό το σημείο επίσης οφείλω να διατυπώσω την άποψή μου για το συγκεκριμένο σκηνοθέτη:
    Δεν έχω δει Ούτε Μία ταινία του, ξέρω μόνο πως είναι βραβευμένος (ό,τι κι αν σημαίνει αυτό) και διεθνώς αναγνωρισμένος (ό,τι κι αν σημαίνει αυτό). Επίσης ξέρω πως έφτιαχνε ταινίες με πάααααααρα πολύ αργή σκηνοθεσία, ανάπτυξη, με χαρακτηριστική (για το είδος) φωτογραφία κλπ κλπ. Χαρακτηριστικά τα οποία κάποιοι πολιτισμένοι και κάποιοι "πολιτισμένοι" έκριναν από ενδιαφέροντα έως αριστουργηματικά" και κάποιοι απολίτιστοι και "απολίτιστοι" έκριναν από ανούσια έως εμετικά. Προσωπικά δεν έχω άποψη λοιπόν καθότι δεν έχω δει παρά ελάχιστες σκηνές του κι αυτές σε διαφημίσεις, εκπομπές κλπ. Με όλα τα παραπάνω θέλω να σου κάνω ξεκάθαρο ότι τα δύο μου ερωτήματα ΔΕΝ γεννήθηκαν και εκφράστηκαν από ενδιαφέρον προς το σκηνοθέτη και το έργο του. Παρά μόνο (και κυρίως το δεύτερο περί timing) από τη λύπη μου για έναν σχεδόν 80χρονο που σκοτώθηκε εν ώρα εργασίας για να φταίει ένα κακοφωτισμένο οδόστρωμα σε τούνελ (απ' ό,τι μαθεύτηκε).

    Αναφορικά, τέλος, με τη λειτουργία του Ε.Κ.Κ. (και οποιουδήποτε σχετικού φορέα) δεν έχω να διαφωνήσω, ένα παραπάνω έπειτα από τις πηγές σου. Είναι κοινός τόπος τέτοια πράγματα στη χώρα είτε αφορούν στην τέχνη, στην έρευνα, στην εκπαίδευση, στον αθλητισμό, στην απασχόληση κλπ κλπ. Το ζήτημα όμως (κι από εκεί εφορμούσε το πρώτο μου ερώτημα) δεν είναι η μόνο η κατάδειξη της κοινής παρατήρησης. Δεν έχει νόημα μόνο η (κατά)κραυγή απέναντι στα κοινώς λεγόμενα "κακώς κείμενα". Αυτό το κάνουν όλοι. Άμα ρίξεις μια κλικοβολιά σ' όλο το διαδίχτυ θα βαρεθείς να βλέπεις ανθρώπους να καταθέτουν ώριμη σκέψη Δίχως όμως (σχεδόν πάντα) παράθεση πηγών. Και θεωρώ ότι ένας συνεπής μπλόγγερ (και γενικά αληθειοδίφης) χρέος έχει να φροντίζει γι' αυτές, για να είναι ο λόγος του ακλόνητος, για να μην υποστηρίζεται μόνο από το ύφος και το λεξιλόγιο. Νομίζω ότι το διαδίχτι και γενικά η κατάθεση άποψης/πληροφορίας θα ήταν πολύ καλύτερα αν συνδυαζόταν ο εύγλωττος λόγος με τις καλά επιλεγμένες πηγές. Αυτά.

    Δεν θα επεκταθώ παραπάνω, ήδη το σεντόνι μου αρχίζει να ξεχειλώνει. Να με συμπαθάς γι' αυτό, κρίθηκε καίριο όμως και σου όφειλα μία εξίσου εκτενή απάντηση.

    Συνέχισε την καλή δουλειά. (Ταπεινά) νομίζω θα είναι ακόμα συνεπέστερη αν διαθέτει τη μορφή που είχε η απάντησή σου στα ερωτήματά μου, δηλαδή με παράθεση. Και αυτός ήταν ο ουσιαστικότερος λόγος που έθεσα το πρώτο ερώτημα: να σκουντήξω σε ανθρώπους όπως εσύ πως η κατάθεση γνωμών στερεοποιείται από την παράθεση πηγών.

    Φιλικά,

    Φρεναλλακτικός

    ReplyDelete
  17. Διόρθωση αναφορικά με το χαμό του του σκηνοθέτη:

    http://www.inews.gr/1/eleftheros-meta-tin-apologia-tou-o-24chronos-pou-eneplaki-sto-trochaio-me-thyma-ton-thangelopoulo.htm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Είσαι θηρίο αφου έβγαλες το σεντόνι! στο 2 σχόλιο πήρες και "κανονάκι".

      Τέλος πάντων. Ίσως και να έπρεπε να γράψω όλα αυτά τα σεντόνια μαζί με το κείμενο. Μπορεί και να το κάνω και να τα προσθέσω από κάτω. Όμως όταν έγραφα το κείμενο το έγραφα με θυμό και τσαντίλα ώστε να το βγάλω από μέσα μου. Αν παρατήρήσεις το μπλογκ ακόμα και όταν μιλάω απλά για μια ταινία ίσως αρχίσω και "χώνω" σε κάτι που δεν μου αρέσει, αλλά όσο απλά ή ωμά και να το γράφω, πάντα έχω να το στηρίξω always. Anyway ελπίζω να το κατάλαβες αυτό το τελευταίο γιατί δεν έχει ώρα που ξύπνησα.

      Delete
  18. Συγχώρα με αλλά μπερδεύτηκα με αυτό για το κανονάκι :) Ένα explain όποτε μπορείς.

    Είμαι σίγουρος πως μπορείς να στηρίξεις με πηγές τη γνώμη σου. Ακόμα κι αν είχες λίγη ώρα που ξύπνησες θεωρώ τις πηγές σου πολλαπλές και ισχυρές. Δυστυχώς ακόμα και φιλοτιμότατοι μπλόγγερ που πετυχαίνω είτε τις αποφεύγουν, είτε αδυνατούν να τις συλλέξουν. Κι αυτό είναι ίσως το μόνο αρνητικό τους σημείο.

    Είναι λογικό εν βρασμώ ψυχής να αφιερωνόμαστε στην διατύπωση της άποψης παρά στη νηφάλια εμπεριστάτωσή της. Απολύτως λογικό. Εκείνο που θα επαναλάβω είναι η πίστη μου πως λόγος+πηγές στερεοποιούν πάντα καλύτερα την έκφραση μιας σοβαρής γνώμης.

    Καλή συνέχεια και θα πετάγομαι που και που (αν και μη κινηματογραφόφιλος) να σε διαβάζω.

    Φρεναλλακτικός.

    ReplyDelete
  19. "κανονάκι" ντε η "έξτρα ζωή" στα video games που παίζαμε στα ουφάδικα. Όταν περνάς την πίστα. Αφού πέρασες το 2 και 3ο σεντόνι (πίστα) "πήρες έξτρα ζωή".

    ReplyDelete
  20. Αχαχαχαχαχαχα! Α ναι μπράβο ρε... Έχει περάσει και... μισή ζωή από τότε κι έχει σκουριάσει η ROM. Αν θες ν' αποφύγεις τα σεντόνια πάντως μη με διαβάσεις. Κι ας τα 'χω σπάσει σε συνέχειες, όσα άρθρα ξεκίνησα κατέληξαν καραβόπανα. Σταματάω εδώ γιατί νιώθω να σου spam-άρω την ανάρτηση και να φεύγει αυτή εκτός θέματος, κάτι που σε καμιά περίπτωση δεν επιθυμώ. Ανταποδίδω "κανονάκι" και για τα δικά μου πανωσέντονα στον τοίχο σου και χαιρετώ.

    ReplyDelete
  21. Σεντόνια στο σεντονάτο ρε? Δεν μασάμε! Dont worry 'bout it.

    ReplyDelete
  22. Replies
    1. Σεντόνια κείμενα εγώ, σεντόνια κείμενα εσύ. Δεν μασάμε!.

      Delete
  23. snake Προσκυνω!
    εχω χαθει αλλα τουλαχιστον θα διαβασω τωρα με την υσιχια μου το αφιερωμα του Βιετναμ, ολοκληρο και θα το χορτασω!

    (ειμαι ο τυπας που σου ειχα ζητησει να του κανεις κριτικη για το κολασμενα διτροχα! )

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kαλώς το παιδί. Ζήτησες και έλαβες. http://badassmoviesblog.blogspot.com/2010/12/request-ell-ride.html

      To Vietnam War Movies είναι work in progress δεν έχει τελειώσει. Ακολουθούν τα υπόλοιπα parts. (απλά έκανα ένα διάλειμα στο part 4 και μετά έκατσε αυτό το ποστ). Συνεχίζω δριμύτερος σε αυτό. Τώρα που το άρχισα θα το τελειώσω ότι και να γίνει.

      Delete
  24. Ήθελα να στο ζητήσω καιρό , αλλά το θυμήθηκα μόλις τώρα που είδα το Romper stomper.

    Θέλω αφιέρωμα hooligan/skinhead movies και επίσης αν έχεις κανά sub γι'αυτή εδώ.

    http://www.imdb.com/title/tt0086589/

    Ε , Αγαπημένε μου άγιε Βασίλη;

    ReplyDelete
  25. Χμμ. Ενδιαφέρουσα πρόταση. O θεικός μονόθαλμος Φίδης απαντά:

    Εχω δει πέντε-έξι εργάκια και καμιά δεκαριά ντοκιμαντέρ. Θα ναι και καλη αφορμη να ρίξω σκατοπλημμύρα στoυς "επιχειρηματιες" της εξέδρας. Νο problem. Απλά θα περιμένεις γιατί προηγείται να ολοκληρωθεί το τρέχον αφιέρωμα. Ίσως το ρίξω εμβολιμα αλλά δεν νομίζω. Αλλά θα γίνει eventually. Ο Greek Piercer ήταν τυχερός και το έλαβε γρήγορα αυτό που ζήτησε. Με πιάνεις σε φάση Napalm In The Morning.

    Mετάφραση: Ο μονόθαλμος θεός Φίδης θα ικανοποιήσει Κανίβαλλο από Cybetron μολις ξελασκάρει το τρέχων αφιέρωμα. (Από αύριο ξεκινάει και πάλι το σερβίρισμα parts)

    Suburbia? Ποια έκδοση έχεις προμηθευτεί από τον Άγιο Βασίλη του Ίντερνετ? Για helenicos πάντως δεν το βλεπω να χω να σου βρω. Βλέπω μόνο με αγγλικούς υπότιτλους (όταν πρέπει να παίζει σιγά η ταινία) και χωρίς όλες τις άλλες ώρες. Helenicos χρησιμοποιώ όταν είναι να δω με μπούγιο ταινία (με αποτέλεσμα παντα να εκνευριζομαι απο την τεράστια ποιότητα μετάφρασης...)

    ReplyDelete